Filmowanie reklam
Filmy promocyjne i spoty reklamowe to doskonałe narzędzia współczesnego marketingu. Nie sposób wyobrazić sobie dzisiejszego świata bez reklam – czy to na ulicy, czy w telewizji lub w Internecie zewsząd dostrzegamy krótsze lub dłuższe filmiki wideo zachwalające produkt lub usługę. Głównym celem tych 15-30 sekundowych produkcji jest zaprezentowanie przedsiębiorstwa, firmy lub osoby, zwrócenie uwagi na wytwarzany produkt i na korzyści wynikające z jego zakupu, a także takie obszary, jak promocja regionu, branży czy wdrażanej idei.
Videofilmowanie w świecie reklamy jest elementem niezbędnym i stanowi jedną z najważniejszych płaszczyzn w obrębie szeroko rozumianego filmowania dla firm.
O profesjonalnym filmowaniu reklam w Krakowie
Aby spoty reklamowe były dostrzeżone – muszą w jakiś sposób wyróżniać się z tłumu. Filmowanie reklamowe nie może być przeciętne, gdyż wtedy zniknie w morzu innych sztampowych produkcji, a idea czy temat, który z sobą niesie pozostanie niezauważony, nie przynosząc zysku producentowi. Szansę na sukces ma tylko film wideo oryginalny i kreatywny. Taki, który odwołuje się do najbardziej ekstremalnych uczuć odbiorcy – jest zabawny, wzruszający, szokujący lub nawet odrażający. Ważne, by zachęcał do skorzystania z danego towaru bądź usługi.
Profesjonalne filmowanie reklam to nie lada sztuka, w której nie każdy, nawet najbardziej doświadczony kamerzysta, czuje się dobrze – z czego właściwie to wynika?
- Aby stworzyć ciekawy, oryginalny i przyciągający uwagę spot reklamowy nie wystarczy umiejętność obsługi sprzętu, tworzenia artystycznych scen czy obserwacji otoczenia
- W tworzeniu spotów reklamowych niezbędna jest przede wszystkim znajomość podstaw psychologii, bo tylko wtedy wykazując się odpowiednią kreatywnością mamy szansę stworzyć niezapomniany filmik wideo, który od razu zostanie zauważony, przynosząc producentowi zysk
W filmowaniu reklamowych istotna jest jakość
Filmowanie reklamy musi też odbywać się przy użyciu odpowiedniego sprzętu. Reklama kręcona domowym aparatem nie ma szans na powodzenie ze względu na swą fatalną jakość. Jeżeli planujemy wyświetlenie swego spotu w telewizji, na dużych telewizorach w centrach handlowych, lub też ekranach np. podczas targów musimy zadbać o to, by wideofilmowanie realizowane było w technologii hd, a zapisany na płytach DVD lub Blu-ray.