Filmowanie wnętrz hoteli

Przekaz reklamowy powinien być na tyle atrakcyjny dla docelowego odbiorcy, aby  chciał on zapoznać się z daną ofertą. W przypadku usług hotelowych nie zawsze się sprawdzi reklama tekstowa czy graficzna. Natomiast dobrym pomysłem na efektywną i efektowną reklamę hotelu może być film reklamowy. Jak powinien być wykonany i jaką skutecznością charakteryzuje się ten rodzaj reklamy? Dlaczego warto postawić na profesjonalne filmowanie wnętrz hoteli?

Filmowanie wnętrz hoteli na potrzeby Google

Wydawać by się mogło, że promocja firmy, np. hotelu, w wyszukiwarce internetowej Google, opiera się jedynie na linkach tekstowych, reklamie kontekstowej czy też ewentualnie na materiałach zdjęciowych. Niemniej, Agencja Search Metrics na podstawie przeprowadzonych przez siebie badań dotyczących tego, jak Google uzupełnia prezentowane wyniki wyszukiwania, wykazała, że pobiera ona dodatkowe materiały multimedialne z takich serwisów jak YouTube. Film reklamowy hotelu umieszczony w tym popularnym serwisie z materiałami filmowymi, będzie więc korzystnie wpływał na pozycję strony hotelowej w rankingu wyszukiwania. Zdjęcia pojawiają się przy 45 proc. wyników wyszukiwania, zaś video – w 30 proc. wyników, a połowa z nich pochodzi z serwisu YouTube.

Dobrze prowadzony content marketing, wraz z wykorzystaniem materiałów multimedialnych, pozwoli na bardziej efektywną promocję witryn internetowym, w tym hotelowych.

 Jak zrealizować atrakcyjne filmowanie wnętrz hoteli w Krakowie?

Filmowanie wnętrz hoteli może zostać wykonane samodzielnie, przy użyciu własnych, amatorskich kamer, jak i zlecony profesjonalnym agencjom zajmującym się takimi produkcjami. Najlepiej sprawdzają się względnie krótkie, maksymalnie minutowe filmiki, które pokazują hotel, pokoje, atrakcje dodatkowe, czy otoczenie i lokalizację hotelu. Wcześniej warto rozpoznać grupę docelową, do której kierowany będzie ten materiał promocyjny. To pozwoli na właściwe ukierunkowanie tematyki filmu oraz zwrócenie uwagi na kluczowe dla potencjalnych klientów elementy oferty.

Bardzo dużą popularnością cieszą się obecnie atrakcyjne, nowoczesne filmy reklamowe dla hoteli, realizowane z wykorzystaniem drona. Takie video jest dynamiczne, prezentuje hotel wraz z jego najbliższą okolicą z lotu ptaka, co samo w sobie jest interesujące dla docelowych odbiorców. Nie da się ukryć, że takie filmowanie wnętrz hoteli jest bardzo atrakcyjne wizualnie.

Nie trzeba na ten cel wydawać dużych środków finansowych, ponieważ do takiego video wystarczy wynająć urządzenie latające – drona. Do niedawna filmy z lotu ptaka były realizowane wyłącznie z wykorzystaniem samolotów czy śmigłowców. Wynajęcie takich maszyn było wielokrotnie droższe niż wynajęcie drona. Z zewnątrz hotel nakręcić można dronem oraz kamerą o szerokokątnym obiektywie. Warto go wykorzystać również przy kręceniu dużych wnętrz hotelu – sali balowej, restauracji czy holu. Dzięki temu wnętrza będą wydawać się bardziej przestronne. Pamiętajmy o tym, aby usługę filmowania wnętrz hoteli realizować przy jasnym, najlepiej naturalnym oświetleniu, kiedy hotel prezentuje się najkorzystniej. Nic nie stoi przy tym na przeszkodzie, aby dodatkowo nakręcić widok hotelu o zmierzchu, zwłaszcza jeśli widoczny jest np. zachód słońca nad pobliskim jeziorem, a sam obiekt posiada przepiękną iluminację świetlną.

Zasady filmowania wnętrz hoteli

Jakość nagrań z wnętrz hoteli oraz z jego bezpośredniego otoczenia zależna będzie od jakości wykorzystywanego sprzętu do filmowania oraz od techniki filmowania wnętrz hoteli. Lepsze efekty da spokojne trzymanie kamery – na ramieniu lub statywie niż ciągłe przemieszczanie się. Płynne przejścia lepiej pozostawić dla dronów, zwłaszcza jeśli kręcimy w plenerze. Przy ujęciach w pokojach hotelowych należy najpierw ogarnąć kamerą całość wnętrza, a następnie skupić się na jego największych atutach i detalach. Przy montowaniu filmu monter końcowy efekt z poszczególnych kadrów, tworząc atrakcyjną dla widza kompozycję, z której dowie się on m.in. w jakich warunkach będzie mógł nocować w wybranym hotelu.

Ujęcia wykonywane przy użyciu krótkich ogniskowych najlepiej nadają się do filmowania całego obiektu hotelowego, wraz z otaczającym go plenerem. Z kolei, długie ogniskowe powinny być wykorzystane przy videofilmowaniu wnętrz hoteli, bliższych planów, w tym ludzi.